読谷村しまくとぅば「むんがたい」

龍糞長者 りゅうふんちょうじゃ

話者 山城カマド(1901・M34) 地域 比謝矼 時間 01:32
  • しまくとぅば
  • 和訳を表示

 何十年(なんじゅうねん)りたがやー、うりが(あな)をぅてぃふるいてぃ、何十年(なんじゅうねん)()っち、しっ、さーに(ぅん)じーねー(るー)ないんでぃ、ハブぬよ。


 また(るー)ないねー(うみ)んじよ、(うみ)んじあぬ(くす)まいんりよ。うぬ龍糞(るーふん)(くす)でぃち、うれー黄金(くがに)ないんでぃ。ありがまいるうれー、あん()たっさー。龍糞(るーふん)(くす)よ。


 龍糞(るーふん)ないぐとぅ、なー(かじ)ぐゎーびかーん(くゎ)やーに、何十年(なんじゅうねん)でぃち(あな)んかい()っちょーてぃ、ふるいてぃ(ぅん)じーねー、(うみ)んかい、(うみ)(すー)てぃ(ぅん)ぢゃーに(うみ)()すんでぃよ、うぬ(るー)や。あんすくとぅ、うりが黄金(くがに)ないんでぃ。


 うり(とぅ)めーてぃ()よー、下原新屋(しちゃばるみーやー)でぃがらー、(んかし)あぬ使(ちけ)(むん)ぬよ、其処(ぅんま)んかい使(ちけ)(むん)(をぅ)たんでぃ。あんさぐとぅ、朝暗(あさくら)さゆー肥桶(けーうーき)(かた)みてぃ、潮担(うすかた)みーがが(ぅん)ぢゃらーなー、ユートゥーユートゥーし()たんでぃよ。ユートゥーユートゥーし()たんでぃるむぬ、(かた)みてぃ(ちゃ)ぐとぅ、またうぬ(ぬーし)ぇ、「いぇー、うれー何処(まー)んかにん()くなよー。とー、(やー)(くし)(をぅー)(なか)んかいいっけらしぇー」でぃち、いっけーらちゃぐとぅよ、黄金(くがに)やたんでぃ、黄金(くがに)




 下原新屋(しちゃばるみーやー)よー、(ぅんかし)下原新屋(しちゃばるみーやー)、あんさーに、すぐあんしる金持(いぇーき)(ちゅ)ぅなたんりんれー。


 あんさーによ、(ぬー)りん()やんよーいよ、すぐ黄金(くがに)(くぇー)(うーきー)一担(ちゅかた)みよ、(かた)みてぃ(ちゃー)にいっけーらちよ、(るー)ぬまてーんてーな。(かんな)じ、あぬ(うみ)(すー)てぃ()ぢまいんりぐとぅ、(るー)ないねー。黄金(くがに)なると、(るー)(くす)でぃち。

 何十年と言っていたかなあ、ハブが穴の中で成長して何十年も経って、穴から出ると龍になるんだって。



 そうして龍になったら、海で(ふん)をするってよ。その糞は龍糞といって、黄金になるそうだ。龍の糞はね、そう言っていたよ。


 龍は、何十年も穴の中で風だけ喰って、成長したら海へ行き、潮水の中で糞をするんだってよ。そしたら、それが黄金になるんだって。



 下原新屋に使用人がいたそうだが、その使用人が、朝も未だ暗いうちに肥桶を持って潮水を汲みに行ったのでしょうね。そこで、何かゆらゆらしているのがあったんだって。ゆらゆらと浮いていたというけど、構わず潮水を汲んで担いで来たら、その主人に「おい、それは何処にも置くなよ。家の後ろの芭蕉畑にこぼしなさい」と言われたので、そこへこぼしたところ、(ゆらゆら浮いていたのは)黄金だったって、黄金。


 下原新屋の昔のことでね、そうして、またたくまに金持ちになったらしいよ。


 そうして、何も言わずに肥桶に潮水を一担ぎしてきて、こぼしたら黄金だったって。龍がやった糞でしょうね。龍は必ず潮水の所へ行き、糞をするというからね。黄金になるんだってよ、龍の糞というのは。

videocam
theaters
location_on
picture_as_pdf

解説

アクセスマップ